slotwico Op 18 maart was de slotdag van een succesvolle wintercompetitie. De deelnemers die zich de hele winter niet hebben laten weerhouden door slecht weer waren nu ook weer in grote getale gekomen.

Er is op 20 zaterdagen gespeeld en gemiddeld deden er 34 deelnemers mee! De WiCo-commissie kijkt al weer uit naar het nieuwe seizoen 2017-2018.

Onderstaand het verslag van één van de kampioenen.

Wat was het een feest de afgelopen winter op de zaterdagochtend, eigenlijk hadden we altijd prima weer (op de slotdag na) en hebben we bijna elke zaterdag kunnen spelen.

Elke week wist Harry en zijn team ons iets nieuws en verrassends voor te zetten, wat ik persoonlijk heel erg knap vind (dat lukt me thuis nog niet eens een week).

Het was spannend om de laatste twee wedstrijden tegen (maar vooral ook met) Ad Koopman te spelen, de nummer twee van de competitie. Ad gaat steeds maar keurig recht door de baan heen, terwijl ik dan weer links, dan weer rechts, zigzaggend de hole moet zien te vinden (mooie oefening voor de Cross Country). Bij de groep 30+ was het nog spannender met Peter Streefkerk en René Sicking, daar scheelde het met nog één wedstrijd te gaan slechts 1 puntje, maar Peter liet duidelijk zien wie de uiteindelijke meester was door de laatste ronde koelbloedig zijn klus af te maken.

Na deze laatste wedstrijd was er de prijsuitreiking. En dat vind ik juist de charme bij deze club, aan iedereen wordt gedacht. Eerst al bij binnenkomst een mooie Wico sleutelhanger ter herinnering aan deze wintercompetitie, dan koffie met gebak en hup allemaal de wei in. Bij terugkomst werden de punten rap geteld, de winnaars bekend gemaakt, de prijzen verdeeld, de praatjes gedaan en de foto’s gemaakt zodat we konden beginnen aan het uitstekend verzorgde buffet, maar niet voordat iedereen nog een klein presentje kreeg in de vorm van wintertee’s of een borsteltje om je golfclub (of wat anders) moddervrij te maken, allemaal mooi verpakt met een strikje en een lintje.

De organisatie heeft al met al puik werk afgeleverd en mede door hun enthousiasme en tijd waren er veel deelnemers, waar zouden we zijn zonder deze vrijwilligers.

Juist dit soort wedstrijden maakt het zo leuk om lid te zijn bij deze golfclub.

Hartelijk dank

Rick Teunissen

P.S.  Wat nu te doen op de zaterdagochtend, je zou bijna verlangen naar het einde van de zomer (bijna).