01.VlaggenOpen dagen, een officiële opening van de naamswijziging Kavel II, de prijsuitreiking van het winnende lot (3 dagen hotel in Europa, ter beschikking gesteld door ICT-R), de Cross Country wedstrijd (prijzen ter beschikking gesteld door de golfshop) en diverse andere activiteiten, kortom het was een druk weekend. De weergoden waren ons gelukkig goedgezind en hoe ging het verder?

Onderstaand een terugblik op deze dagen gezien door de ogen van één van de vrijwilligers Henk Krook en de beleving door Arnold van der Ven, die samen met zijn echtgenote Saskia sinds 1 april j.l. lid van onze vereniging is geworden.

Henk en Arnold doen er verslag van hoe zij deze dag(en) hebben beleefd.

Henk:  Op zaterdag 8 en zondag 9 april waren de “open dagen” voor golfend Nederland. Dit was voor de golfvereniging Beemster, de exploitant van de Golfbaan Beemster en de Golfshop een mooie aanleiding om de nieuwe naam Kavel II van alle samenwerkende partners met een officieel momentje te introduceren.

Voor dit weekend had ik mij voor de zaterdag als vrijwilliger opgegeven om hand-en-spandiensten te verlenen tijdens de “open dag”. Reeds om 8.45 uur waren we aanwezig en werd een korte uitleg gegeven over wat er van ons werd verwacht. Gelukkig werkte het weer goed mee, al was het in het begin nog wat fris aan de tafel bij de ingang

Voor deze dag konden de mensen inschrijven voor een clinic “Introductie Golf” gegeven door de Golfshop/Golfpro’s. Ook kon men inschrijven voor een gratis rondje 9-holes Golf, gratis gebruik maken van de “driving-range, inclusief ballen en was Cobra aanwezig met demo modellen. Kortom voor alle geïnteresseerden wat wils

Jan de Vries en ik zouden de tafel bij de ingang van het clubhuis bemannen, waarbij het de bedoeling was dat we de mensen zouden opvangen en verder doorverwijzen. Uiteraard niet alleen maar doorverwijzen, maar een goed verkooppraatje voor de golfbaan, shop en de club was natuurlijk ook de bedoeling.

Al kort na 9:00 uur verscheen de eerste “geïnteresseerde” bij onze tafel. Door mij werd uitgebreid informatie verstrekt wat onze vereniging zo interessant maakt voor de beginnende golfer. Met name de kleinschaligheid van een gezellige, betaalbare club op een prachtige, goed onderhouden golfbaan maakt dat men zou moeten kiezen voor Kavel II.

Een prachtig clubhuis, met een schitterend uitzicht over de baan, maakt dat het na het lopen van 9 of 18 holes heerlijk toeven is onder het genot van een drankje en/of een hapje. Voeg daarbij de vele activiteiten die door de club georganiseerd worden, zoals de Handicap avond, de 18 holes inloopwedstrijd, de dames- en de senioren dag en je weet dat je je hier altijd kunt vermaken Uiteraard is er ook voor de jeugd speciale aandacht en wel op de zondagmorgen.

De aanwezigheid van de golfshop en een golfprofessional zorgen ervoor dat je op deze baan ook goed aan de verbetering van je handicap kunt werken.

Gedurende de dag kwamen er toch regelmatig mensen binnen, die nadat zij waren voorzien van hiervoor vermelde informatie inclusief een brochure met de prijzen veelal naar de clinic gingen of een rondje gingen golfen. Van de clinic en de Cobra demo werd goed gebruik gemaakt, waardoor het soms wel even op je beurt wachten was, maar door het prachtige weer was dat zeker in de middag geen bezwaar.

Rest mij nog te zeggen, dat er voor de medewerkers voor een heerlijke lunch was gezorgd. Laat in de middag kon dan ook worden teruggekeken op een geslaagde dag.

En nu maar uitrusten voor de Cross Country van morgen, maar volgens de weersverwachting zal het daar niet aan liggen.

Arnold:  Ik ben Arnold van der Ven en sinds 1 april jl. samen met mijn vrouw Saskia lid geworden van de Golfclub Kavel II Beemster.
Omdat wij in West-Graftdijk wonen op slechts 10 minuten afstand van de baan hebben wij al een aantal keren gespeeld op de baan waardoor wij deze redelijk goed kennen. In september 2016 hadden wij besloten om onze golfvaardigheden weer wat nieuw leven in te blazen. We zijn les gaan nemen bij Jeffrey Meijer van de Beemster Golfschool. Jeffrey heeft ons uitstekend les gegeven en door zijn aanwijzingen wisten wij al snel een verbetering in onze swing te realiseren. Naast het lessen waren we ook vaak aan het oefenen en brachten dus veel tijd door op de golfbaan. Ons viel al snel op dat we bij een hele gezellige club terecht waren gekomen.

Op 8 april zijn we naar de open dag gegaan waar we hartelijk welkom werden geheten door diverse vrijwilligers van de golfclub. Door dit warm welkom hebben wij ons meteen ingeschreven voor het aankomende paastoernooi.
Ikzelf had al een aantal leden gesproken die me uitnodigden om op de tweede open dag mee te doen aan de Cross Country wedstrijd. Ik werd ingedeeld bij Klaas en Anja. Toch wel een beetje zenuwachtig begon ik aan mijn eerste wedstrijd op Kavel II. Het was enorm gezellig en al snel kon ik heerlijk ontspannen spelen en hadden we de grootste lol.
In de korte periode dat ik nu lid ben heb ik met verschillende mensen mogen spelen, die mij spontaan uitnodigden om in hun flight mee te lopen en elke keer was het gezellig en ongedwongen.

Het volgende toernooi waar ik samen met mijn vrouw aan mee gaan doen is het paastoernooi en we kijken er allebei naar uit.
Wij hebben best wel lang getwijfeld om lid te worden van een vereniging maar zijn erg blij dat we bij Kavel II terecht zijn gekomen. Een leuke club met leuke mensen en een schitterende baan.