prijswinnaars 1Op tweede paasdag startten we met 46 deelnemers (helaas 2 afzeggingen wegens ziekte) in het Paastoernooi. Door de wedstrijdcommissie was er gekozen voor de wedstrijdvorm Texas Scramble waarbij onder leiding van de door de commissie gekozen teamcaptains, naast het goed slaan natuurlijk, samenwerking en strategie heel belangrijk is. Er werd dan ook in de baan veelvuldig overlegd. Na de wedstrijd kwam iedereen nieuwsgierig naar de resultaten en ook een beetje hongerig naar het restaurant waar na de bekendmaking van de uitslagen en de prijsuitreiking iedereen zich tegoed kon doen aan de overheerlijke brunch van Harry en zijn team!

Onderstaand het verslag van de teamcaptain van het winnende team:

Lente fris was het tweede paasdag en prima golf weer. Om negen uur stond in het clubhuis de koffie met een paasbroodje klaar. De toernooi organisatie was bezig met de laatste puntjes op de i te zetten, daarvoor grote hulde.

Had ik maar niets gezegd! René maakte mij met een dikke gele Paas streep captain van het team. Een grote verantwoording dus, zo iets belangrijks had ik nog niet eerder gedaan in de Beemster. Mijn taak bleek een stuk eenvoudiger want mijn team bestond uit: Gerdy Oldenburg, Ronica Neefkes en John Flanagan, een mooie balans tussen lange slagen en kort finesse spel.

De eerste hole was direct een birdie en dat gaf vertrouwen. De score zag er steeds beter uit en dat gaf ook direct druk. De dames lieten zien dat zij al vaker een finale hadden gespeeld. We hielpen elkaar goed in de wedstrijd en met tactisch en technisch spel kwamen we tot een bijzonder goede score. Winnen is op zich een kunst maar met dit team was het voor mij, laat ik in Paas termen blijven; een eitje.

Ik wil de organisatie hartelijke danken voor deze mooie Paasdag.

Fred Baar

IMG 0458.G