IMG 0215Traditioneel wordt bij aanvang van de Beemster Feestweek de wedstrijd "Beemster Open" gehouden. Een wedstrijd van de exploitant voor leden en niet-leden die wordt afgesloten met een BBQ voor alle spelers. Dit jaar was de wedstrijd met 47 deelnemers zo goed als vol, als wedstrijdvorm was gekozen voor Individual Strokeplay (netto) over 18 holes. De volledige uitslag van de wedstrijd is:

1e plaats met 61 punten: Emmy Smidts
2e plaats met 64 punten: Tineke Rinses
3e plaats met 65 punten: Peter Streefkerk

Neary voor Rood op H6: Edith Arissen
Neary voor Geel op H4: Barry van der Veen
Longest voor Rood op H7: Petra Veldkamp
Longest voor Geel op H5: Ron Hölzel

Er werden in totaal 10 birdies geslagen.

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd!

John Jonk, Jan de Vries & Peter Stiphout

BO2

Onderstaand het verslag van de winnares van de Beemster Open:

Met 47 personen hebben we op zondag 23 juli meegedaan aan de Beemster open. Met een warm welkom door de exploitant en de wedstrijdleiding in handen van Peter Stiphout en Jan de Vries werden we ontvangen met koffie en appelcake met slagroom. Ik weet niet of het door de extra slagroom kwam die ik had genomen, maar ik was die dag behoorlijk op tik. Met Tineke Rinses, Joke Scheele en John Huiberts gingen we van start op hole 9. John was nog niet zo lang terug van vakantie en was duidelijk zijn wedstrijdritme kwijt, uiteindelijk kwam hij op gang, maar was 18 holes toch te kort. Tineke speelde vanaf de eerste hole heel stabiel alleen en ik had moeite om haar bij te houden, maar ze liet het helaas op de laatste paar holes liggen, maar ging er uiteindelijk toch met de 2e prijs vandoor. Joke heeft nog niet zo vaak 18 holes gelopen en hield zich prima staande in het gezelschap. De temperatuur was heerlijk die dag, maar we hielden het niet droog. Na een aantal malen regenpak aan en uit konden we met zonneschijn op het terras plaatsnemen voor de borrel en de welbekende BBQ van Harry.

Ik wil een ieder hartelijk danken voor zijn bijdrage aan een geslaagde Beemster Open 2017!

Emmy Smidts

beemsteropen