NWL hoofdfoto 1

Op zaterdag 17 november verzamelden zo’n 30 nieuwe leden en 11 begeleiders zich in het restaurant voor de najaars nieuwe ledenwedstrijd van Golfclub Kavel II Beemster.

Na inschrijving en ontvangst van de scorekaart en een zakje tees van de Golfshop was er voor iedereen koffie met wat lekkers en konden de begeleiders hun flightgenoten opzoeken. Na uitleg over de wedstrijdvorm begaven zij zich gezamenlijk naar de hole waarop zij moesten starten om het startsein af te wachten.

Om half vier druppelden de deelnemers binnen en konden de scorekaarten worden ingevoerd door de wedstrijdleiding. Bij het inleveren van de scorekaart werden er regelvragen uitgereikt die door alle deelnemers serieus werden ingevuld. Het bleek wel dat het bij de nieuwe leden allemaal nog niet zo lang geleden was want bijna iedereen had alle vragen goed gemaakt!
Onder het genot van een drankje en bitterballen kregen de deelnemers van de wedstrijdcommissie informatie over alle wedstrijden die door de club worden georganiseerd en overige zaken.

De uitslag van de wedstrijd was:
1e prijs dames: Annemiek Hoek
1e prijs heren: Herman Weegenhuisen
2e prijs dames: Saskia van Zwol
2e prijs heren: Martin de Boer
Er werd slechts één birdie geslagen en wel door Huub Weenink.

Hieronder volg het verslag van de winnaar van de 1e prijs heren: Herman Weegenhuisen

Een jaar geleden volgden Johan M., Paul P., Eef J. en Herman W. een golfcursus bij Jeffrey M. en op 28 februari 2018 slaagden wij voor het golfexamen. In eerste instantie dacht ik altijd dat golfen niet echt iets voor mij was, maar al gauw merkte ik dat ik het spelletje en alles daar omheen leuk en interessant begon te vinden. Gelukkig gold dit ook voor de eerder genoemde vrienden. Natuurlijk willen wij nu werken aan onze HCP. Daarom proberen wij vanaf heden 2x per week te golfen. Verder zijn wij van plan om mee te doen aan evenementen, die de golfclub organiseert.

Op 17 november 2018 heb ik meegedaan aan de "wedstrijd voor nieuwe leden". Gewoon leuk om kennis te maken met andere leden en natuurlijk heel nuttig om van ervaren golfers te leren. Na het openingswoord van de voorzitter en het voorstellen van andere bestuursleden liepen wij om 12.45 uur naar de toegewezen baan en om 13.00 uur volgde het startsein. Met af en toe een fris windje, een lekker zonnetje en een strak blauwe lucht, waren de weergoden ons gunstig gezind. Tijdens het spelen van de holes kreeg mijn groepje veel nuttige tips van Nine Baron. Na ruim 2 uur hadden wij, zoals gezegd onder prima weersomstandigheden, de 9 holes gespeeld. Wel waren wij een aantal ballen kwijtgeraakt, maar daar tegenover stond dat wij een bijzonder leuke, sportieve middag hebben gehad.

Na de wedstrijd hebben wij met z'n allen nog lekker even nagezeten in het restaurant, waar de jury uiteindelijk de 4 winnaars van de dag (2 dames en 2 heren) bekend maakte. Zij kregen elk een waardebon, die mooi besteed kan worden aan bijvoorbeeld golfballen.
Helaas heb ik de hit van Tina Turner, Simply the best, gemist, hahaha.
Al met al een zeer geslaagd evenement met dank aan de organisatie.
Herman Weegenhuisen

NWL 1

NLW 2

NLW 3