Hoofdfoto BPW

Tijdens de "Dinsdag Clubdag" van 20 november j.l. werd de eerste Beaujolais Primeur Wedstrijd gespeeld.

Onderstaand het verslag van de initiatiefnemer Ron Hölzel.

Dinsdag 20 november is de eerste Kavel II Beaujolais Primeur wedstrijd gespeeld.
De spelvorm was Texas Scramble, waarbij in een team van 4, iedereen afslaat, er 1 bal wordt gekozen en de 3 overige teamgenoten daarvandaan weer slaan. Vervolgens wordt er weer 1 bal gekozen en slaan de 3 anderen totdat de bal is uitgeholed.
Een leuke spelvorm, waarbij ook tactiek om de hoek komt kijken, mede omdat alle teamgenoten 4 afslagen voor hun rekening moeten nemen, de overige 2 afslagen zijn vrije keus.

De teams waren door de wedstrijd commissie goed gelijkwaardig ingedeeld met lage en hoge handicappers bij elkaar zodat de meesten rond de 23 slagen mee uitkwamen, het werd daardoor een spannende strijd met kleine verschillen.

Het idee van deze wedstrijd kwam van ondergetekende (goed gejat) maar de werkelijk tot in de puntjes verzorgde uitvoering komt geheel op naam van de dinsdag-wedstrijdcommissie in samenwerking met José van de horeca die er samen een feestje van hebben gemaakt.

De wedstrijd zelf dan, die was niet bar en boos, maar bar en gezellig. Bar vanwege de harde snijdende Oostenwind die volgens de meteorologen voor een gevoelstemperatuur van rond het vriespunt zorgde. Gezellig was het na afloop, waarbij een ieder kon genieten van een glaasje Beaujolais Villages Nouveau (dat is écht Beaujolais Primeur, maar dan een betere soort) vergezeld van een plankje met Camembert, Brie, Blauwe schimmelkaas, kruidenkaas en olijven met toast en stokbroodjes.

Zelf waren wij om half 2 binnen, toen ik om half 4 vertrok, was ik zeker nog niet de laatste!
Al met al een wedstrijd waarvan – na een mondelinge stemming – is besloten die volgend jaar te herhalen. Wellicht volgen er op de dinsdag vaker aparte wedstrijden tussendoor met een afwijkende spelvorm. Brainstormend kwamen we al op de Glühwein wedstrijd, Broodje Unox wedstrijd, Paaseieren, Pepernoten, Lente etc. afijn, we verzinnen wel wat.

Oh ja, de uitslag… eigenlijk was iedereen winnaar, maar het team met het laagste aantal netto slagen (46) was het team gevormd door: Rudie en Ankie Kullick, Taeke vd Ploeg en Janny Fruijtier die er met de door mij zo begeerde flessen Beaujolais van door gingen.

Mijn team (Margriet bv Bijl, Joke Scheele, Koos vd Woude en ondergetekende had de 2e plaats met 49 punten en wonnen elk een doosje ballen.

De Neary ging naar: Truus vd Woude, de Longest drive Heren was voor Ruud Baron en bij de Dames voor Ankie Kullick.

Slag van de wedstrijd gaat naar Louwrens Abercrombie die op hole 3 de bal over het water tegen de vlag en in de hole sloeg.
Moment van de wedstrijd voor mij was op hole 4 toen Joke Scheele na een volslagen misslag foeterde… ach, Schele! ☺
Ron Hölzel

Collage BPW