Hoofdfoto matchplay teamsNog net voor de sluitingswedstrijd is de Matchplay finale teams 2018 (laddercompetitie teams ) gespeeld. Het werd een spannende strijd waarvan onderstaand het verslag van het winnende team:

Twee zielen, één gedachte!
Toen de inschrijving werd gepubliceerd voor de “Laddercompetitie Teams Matchplay” was mijn eerste gedachte: Ik ga Jan van der Meulen vragen en hoop dat hij met me wil spelen (want ja, zo vanzelfsprekend was het natuurlijk niet gezien het verschil in handicap).
Kom ik s’morgens op de dinsdag club komt Jan naar me toe met de vraag: Fritz vind je het leuk om met mij de “matchplay” te spelen? Nou dat was een schot in de roos.
Dat kòn toch alleen maar goed gaan?

En toen de finale “Laddercompetitie Teams Matchplay “ op vrijdag 23-11-2018:

Beide teams hadden al diverse favorieten uitgeschakeld en in de finale spelen nu John Flanagan met John Huiberts tegen Jan van der Meulen en ondergetekende.
John en John, twee spelers met een reputatie waarvan je eigenlijk niet kunt winnen maar ook niet verliezen. (Cruijffiaans?)
Aan de start om 10.30 uur stonden we met z’n zessen. John en John en Jan en ik, met onze caddies Joop van Vuure en Rick Teunissen, die zelf heel spontaan hebben aangeboden om te caddieën. Nou dat maakte wel indruk op onze tegenspelers, vooral toen Rick vilein opmerkte “waar zijn jullie caddies”? Stilte.
Kaarten wisselen, handicaps verrekenen en dan met volle moed van start. Op de baan ging het tot de 5e hole om en om, maar daarna speelden John en John een paar schitterende holes met prachtige slagen en na 9 holes stonden we ineens met 4:1 achter.

Maar toen kwam de waarde van onze caddies in de vorm van psychische steun, wat resulteerde in volledige concentratie en perfect opgepoetste, glimmende golfclubs (nog nooit zo schoon geweest) en op hole 16 stonden we weer all square. Dat gaf weer moed. Op hole 17 haalde Jan de winst binnen met een geweldig lange putt die je normaal alleen maar op televisie ziet.
De spanning lag nu bij onze tegenstanders!
Maar de 18e hole werd weer gelijk gespeeld waardoor wij de “Matchplay finale teams 2018” met 1 up hebben gewonnen.

Het was koud maar goed golfweer en de stemming was prima. John en John bedankt voor de fijne wedstrijd, we hebben erg genoten van elkaars spel, en toegegeven, soms ook met knarsende tanden!
Rick en Joop, ontzettend bedankt voor jullie spontane aanbod om met ons mee te lopen, het was bijzonder nuttig en heel gezellig.

Na de felicitaties van John en John werd in het restaurant de prijs uitgereikt door initiator John Flanagan en daarna was het heel gezellig met drankjes, bitterballen en felicitaties van de aanwezige clubgenoten.
Rest me nog de organisatoren John Flanagan en Emmy Smidts te bedanken voor een heel geslaagd “Laddercompetitie Teams Matchplay” kampioenschap.
Fritz Kehrer
Jan van der Meulen

Voor de uitslagen over 2018 klik hier

Collage matchplay teams