kerst hoofdfotoOndanks het slechte weer meldden alle deelnemers zich op zondag 23 december bij de Kerstman (René Witteveen) en de hulpKerstman (Peter Stiphout) om de scorekaart in ontvangst te nemen. Dapper ging iedereen van start en de wedstrijd verliep nat maar voorspoedig.

De uitslag:
1e plaats:  Henk de Wit
2e plaats:  Ron Hölzel
3e plaats:  Ton Kenter

De longest op hole 7 was voor Anja Witteveen en op hole 5 voor Jan de Vries.
De neary op hole 6 was voor Nine Baron en op hole 4 voor Rinie Scheele.
Er zijn 3 birdies geslagen waarvan een hele mooie op hole 3 voor Ton Kenter.

De “aangeklede” golfbal voor iedereen gemaakt door Marian Kout viel erg in de smaak. Er werd zelfs al gesproken over een “workshop golfballen aankleden”!

Onderstaand het verslag van de winnaar Henk de Wit:

Dat ’t geen “witte kerst”-wedstrijd zou worden wisten we al. Dat ’t kletsnat zou zijn niet.
De dag begon al ietwat nat, maar de ontvangst met koffie/thee en banketstaaf was een goede start. Het was ook een goede gelegenheid om de mooie, foute en heel erg foute kerst-outfits van de diverse deelnemers te beoordelen. Sommige zelfs voorzien van verblindende lichteffecten. Indrukwekkend.

Na een korte uitleg over de wedstrijdregels verdwenen al die fraaie, foute kledingstukken onder regenjassen en -broeken en werden de paraplu’s tevoorschijn gehaald. In een miezerig regentje gingen alle spelers naar hun toegewezen start-hole voor de shotgun-start. Ik was deel van een heren-flight, met Wim Maas en Jan de Vries. Bij aankomst op hole 3 konden we gelukkig meteen van start, het was geen weer om lekker te staan kletsen bij de tee-box. En onderweg was er tijd zat.
De wedstrijd zelf liep voor mij lekker, ik raakte de bal meestal wel goed en het putten ging ook heel aardig, nadat ik gemerkt had dat de bal veel snelheid nodig had om te blijven rollen op de natte greens. Zo haalde ik op elke hole wel punten. We konden als flight ook goed doorlopen, hoefden niet veel te zoeken en ook niet te wachten op andere flights. Dat was fijn, want de miezerige regen was intussen overgegaan in een gestage bui. Mijn broek bleek minder waterdicht dan ik gehoopt had. Daardoor begon ik ’t ook wel koud te krijgen en iedereen in de flight vond ’t prima dat het ‘maar’ een 9-holes wedstrijd was. Na onze laatste hole (2) gingen we dan ook snel richting clubhuis. Daar was ‘t heerlijk droog en warm en konden we droge kleren aan doen. Daar kwamen ook de fraaie, foute en verlichte truien weer tevoorschijn. Echte kerstsfeer. In die kerstsfeer kreeg iedereen een mooie en creatief aangeklede golfbal van Marian als kadootje. Leuk.

Marker Wim had me in de baan al gezegd dat mijn score van 20 punten best hoog was en hij had gelijk: het bleek de winnende score!
Na een gezellige borrel en een vlotte, leuke prijsuitreiking volgde er een prima en zeer compleet koud/warm buffet. Lekker eten na zo’n natte dag. En na de koffie hadden we nog een hele avond om thuis bij te komen.
Dank aan de wedstrijdleiding/organisatie, dank aan m’n aardige flightgenoten en dank aan alle medespelers die ondanks het natte weer ‘gewoon’ zijn komen golfen. Respect.
Henk de Wit

kerst 1

kerst 2

kerst 3